wtorek, 24 listopada 2015

Privileg Topstar Electronic 810

Cudowna maszyna mechaniczna (jakie tam 'electronic') marki Privileg. W istocie jest to konstrukcja i produkt Brothera.


Privileg Topstar Electronic 810
Maszynę tą można czasem kupić na polskich portalach aukcyjnych. Ja miałem szczęście i kupiłem swoją bez ukrytych wad. Wymagała tylko regulacji. Ze względu na dużą ilość ściegów ozdobnych uzyskiwanych tradycyjnie za pomocą krzywek, wymaga bardzo wiele cierpliwości i zamiłowania od mechanika. Ja takiego znalazłem w Krakowie. Po prostu fachowiec.


Privileg Topstar Electronic 810: programator
Tym, co czyni tą maszynę wyjątkową dla mnie, jest:

  • duża ilość bardzo dobrze dobranych ściegów użytkowych, w tym piękny ścieg prosty oraz (uwaga!!!) ścieg łańcuszkowy; ścieg ten wykonywany jest samą nicią górną, bardzo estetyczny, łatwy do sprucia;
  • płytka ściegowa jest tak skonstruowana, że jeśli na programatorze wskaże się szyciem ściegiem prostym, zostanie zmniejszona szczelina na igłę, tak by ograniczyć marszczenie delikatnych tkanin.

A teraz zabawa w pytania i odpowiedzi :)

Pytanie: Czy maszyna posiada regulowany docisk stopki?
Odpowiedź: Tak, dwustopniowy.

Pytanie: Jaka jest moc silnika?
Odpowiedź: 50W. Wiele maszyn mechanicznych ma mocniejsze silniki. Jednak dla domowej maszyny taka moc jest idealna, maszyna pozwala na szycie całym spektrum prędkości, nie jest zrywna, nie szarpie.

Pytanie: Jak z dostępnością stopek?
Odpowiedź: Będą pasowały i te od Brothera, i te od Juki.

Pytanie: O co chodzi z tą zmieniającą się płytką ściegową?
Odpowiedź: Płytka zawiera ruchomy element z dwoma rodzajami otworu na igłę: okrągły oraz podłużny dla wzorów o szerokości do 7mm. W zależności od wyboru programu, igła trafi w mały okrągły otwór albo w szeroki.


Privileg Topstar Electronic 810: dziurka na igłę okrągła

Privileg Topstar Electronic 810: dziurka na igłę szeroka
Pytanie: Czy maszyna posiada wolne ramię?
Odpowiedź: Owszem, posiada.

Pytanie: A opuszczane ząbki?
Odpowiedź: Posiada.

Pytanie: A balans brzegów dziurki?
Odpowiedź: Tak, pod górną pokrywą.


Privileg Topstar Electronic 810: balans dziurki i plastikowe zębatki
Pytanie: Czy zawiera części plastikowe?
Odpowiedź: Jak niemal każda, posiada, tyle że naprawdę niewiele. Nawet krzywiki programatora wzorów są z metalu, co nie zdarza się często. Metalowy korpus sprawia, że wszystko działa dość cicho i nie ma mowy o wpadaniu w wibracje przy dużych prędkościach szycia.


Privileg Topstar Electronic 810: plastikowe zębatki
Pytanie: Może jeszcze jakaś ciekawostka?
Odpowiedź: Tak, istnieje podobny model, z mniejszą ilością ściegów, bez klasycznego regulatora przyciskanego nogą, za to z sympatyczną dźwigienką naciskaną palcem :) Zdjęcia znajdziesz na Google pod hasłem 'Privileg Superstar Electronic 850'. Tak, pomysł szycia bez klasycznego regulatora obrotów pochodzi sprzed lat :)

Obcując z tą maszyną uświadomiłem sobie, jak wielki regres zafundowali nam producenci. To co teraz jest kosztowną opcją, było czymś zwyczajnym.

Pytanie: Kupić? Nie kupić?
Odpowiedź: Kupić. A zanim kupić, posprawdzać czy zębatki z nylonu nie są popękane albo wytarte.








8 komentarzy:

  1. Witam serdecznie czy pani mogłaby podać mi namiary na tego Pana co naprawia mam taką samą maszynę ale nikt nie potrafi jej naprawic

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam serdecznie czy pani mogłaby podać mi namiary na tego Pana co naprawia mam taką samą maszynę ale nikt nie potrafi jej naprawic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten człowiek z Kalisza jest nieuczciwy .Kupiłam od niego tą maszynę i niejest jak należy.Chciałam z wrócić i niestety odniósł się opryskliwie i nieodbierał telefonu .Nie polecam tego sprzedawcy jednocześnie jako mechanika.

      Usuń
  3. Czy jest gdzieś instrukcja , która podpowie jak zmieniać ustawienia na poszczególne ściegi?
    Tak żeby nie szukać metoda6prob i błędów, Tylko mieć gotowe schematy ustawień

    OdpowiedzUsuń
  4. Please i need a video on how to put thread on th machine and also sew with it my uncle gave me this machine i don't know how to use it... i need to know the setting and different patterns of stitching i need video Email Selinafubara29@gmail.com send me the video or send me the Manuel for the instruction

    OdpowiedzUsuń
  5. Please i need a video on how to put thread on the machine and also sew with it my uncle gave me this machine i don't know how to use it... i need to know the setting and different patterns of stitching i need video my Email is. Selinafubara29@gmail.com, send me the video or send me the Manuel for the instruction.thank you

    OdpowiedzUsuń